A daganatos betegségek jelentős része ma már a krónikus betegségek közé tartozik, azaz jók a hosszú távú túlélési esélyek, gyakran még áttétel esetén is – mondja Dr. Dank Magdolna, a Semmelweis Egyetem Onkológiai Központjának megbízott igazgatója.
Magyar kutatók egy új módszer segítségével két olyan enzimrendszert azonosítottal, amelyek a kénhidrogén által szabályozott, sejten belüli jelátviteli folyamatokat irányítják. A kutatócsoport felfedezései új rákkezelési módokat tehetnek lehetővé.
Ha az egyik iker rákos, testvérénél is az átlagosnál nagyobb a kockázat - írják egy nagy esetszámú, hosszú távú új tanulmányban, mely a Journal of the American Medical Association (JAMA) friss számában közölt
Nagyrészt környezeti tényezők számlájára írható a rák egy új kutatás szerint, mely a Nature brit tudományos lapban jelent meg.
Az orvostudomány fejlődésével egyre több új terápiás út nyílik, amely új reményt adhat a rákbetegeknek. Az egyik irányvonal olyan molekuláris vizsgálatokra épül, amikkel időben felismerhetők a ráksejtek , ezáltal egy sokkal hatékonyabb, célzott terápia válik lehetővé.
A megfelelően magas hőmérséklet hatására közvetlenül a rákos daganatban felrobbanó mikroszkopikus "gránátokat" fejlesztenek a brit kutatók.
1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Gyógyszerészekből és szakorvosokból álló munkacsoportok világszerte és hazánkban is vizsgálják, hogy a természetes eredetű készítmények milyen hatással vannak a daganatos betegségekre.
A legtöbb orvos és rákos beteg nem tartja kifejezetten jó ötletnek, ha élő baktériumokat injekcióznak egy daganatba. Ez a lényege azonban annak a „bakteriológiai biosebészet”-nek nevezett eljárásnak, melyet amerikai kutatók egy 19. századi orvostól lestek el,...
Sokszor nem is kell messzebbre menni, mint a hűtő vagy az éléskamra, hogy csökkentsük a rák kialakulásának kockázatát. Számos vizsgálat utal a növényi eredetű élelmiszerek rákmegelőző hatására. Az alábbiakból fogyasszunk minél többet:
Jó ideig nem hitt benne az orvostudomány, ám vizsgálatok egyre meggyőzőbben mutatják, hogy a rák több formája ellen is védhet a zöld tea.
Kutyatej, spenót és feketenadálytő - egyebek mellett ezeket a növényeket is vizsgálják a Szegedi Tudományegyetem Farmakognóziai Intézetének kutatói, akik elsősorban olyan természetes vegyületeket keresnek, amelyek gátolják a daganatsejtek szaporodását.
Bár súlyos betegség a rák, sok fajtája megelőzhető. A rák miatti elhalálozások fele egészséges életmóddal elkerülhető lett volna, állítja az Amerikai Rák Társaság.
1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
LEGOLVASOTTABB CIKKEK
ARCHÍVUM
Betegszervezetek

Copyright InforMed 2002 Kft.