Januári mélabú

Az ünnepek után sokunknak nincs kedve semmihez, pláne újra dolgozni menni. A lancasteri egyetem professzora, Cary Cooper, nevet is adott a tünetegyüttesnek: heveny ünnep utáni depresszió szindróma.

depresszió, hangulat | InforMed Hírek14   InforMed | Dobos, L.

Miért van olyan rossz kedvünk?

Januárban majdnem mindenki életmódot akar váltani, beiratkozik az edzőterembe, álláshirdetéseket böngész, vakációs terveket szövöget, fogyókúrába kezd, vagy le akar szokni a dohányzásról.

A gond csak az, hogy a fentiek közül csak kevés dolognak van azonnali, látható eredménye, továbbra is szűk a ruha és unalmas a munka, és sehol egy ünnep a láthatáron. Egyes vizsgálatok szerint az év legrosszabb napja január 22-e, pocsék az idő, sok az adósság, régen elmúlt már karácsony, nem sikerül betartani az újévi fogadalmakat, semmi motiváltság, de egyre sürgetőbb a tenni akarás. Az alábbi néhány tipp talán segíthet átvészelni a januári mélypontot:

Próbáljunk ki valami újat

Ne ragadjunk le a problémáknál, és ne akarjunk mindent egyszerre megoldani. Összpontosítsunk egy valaminek a megváltoztatására, hogy jobb legyen a kedvünk. Nem kell költséges dologra gondolni. Kölcsönözzünk ki egy nyelvkönyvet a közeli könyvtárból, és kezdjünk el egy új nyelvet tanulni.

Egy kicsi mozgás

Bizonyított tény, hogy a mozgás kiváló hangulatjavító hatással bír, sok orvos depresszióra nem tablettát, hanem testedzést ír elő. Menjünk le a közeli edzőterembe, és próbáljuk meg beilleszteni az edzést a napirendünkbe. Már az is sokat segít, ha ebédidőben sétálunk egyet és lépcsőzünk lift helyett.

Keressünk fel egy régi barátot vagy rokont

Beszéljünk meg találkozót egy rég nem látott ismerőssel, rokonnal. A tervezgetés elvonja a figyelmet a gondokról. Ha nem szeretünk telefonálni, jó kontaktus teremtők az e-mail vagy a közösségi oldalak.

Gondolkodjunk pozitívan!

Az ünnepek után igen könnyű beleesni az elégedetlenség és az önsajnálat csapdájába. Bár szükségünk lehet életmódbeli változtatásokra, ne tekintsük életünket kudarcnak. Jó, ha vannak céljaink, de ne használjuk ezeket önostorozásra.

Ügyeljünk a figyelmeztető jelekre!

Ha a jövő kilátástalannak tűnik, és semmi iránt sem mutatunk érdeklődést, ideje komolyan venni a dolgot. Figyeljünk az alábbi jelekre: alvászavar, étvágytalanság, túlzott alkoholfogyasztás, szorongás, düh. Kérjük szakember segítségét!

| depresszió, hangulat
2016-01-18 14:04:18


+ További hírek
+ További egészségpolitika
hirdetés
^