Csodálatos hatású diéták Ahol csak lehetett, kerültük a „fogyókúrás diéta” kifejezést. Tettük ezt azért,
mert mind a két szó arra utal, hogy valami ideiglenes dologról van szó. Gondoljunk
bele: Ha azt halljuk, hogy „kúra”, legfeljebb néhány hetes kezelésre gondolunk.
Ugyanez vonatkozik a „diétára” is, ami a legtöbb ember számára valami olyasmit
jelent, hogy „a normálistól eltérő táplálék”, amit beteg emberek szoktak kapni,
amíg fel nem épülnek. A testsúly rendbentartása viszont nem lehet kampányfeladat.
Sőt, az a legjobb, ha nem „feladat”…
A nyugati étrend betegségeket okozhat A nagy mennyiségben elfogyasztott hatalmas hamburgerek okozhatják, hogy a fejlett világban sokkal több az allergiás, autoimmun és gyulladásos bélbetegségben- szenvedő, mint az agrár-országokban.
Mennyi ideig maradnak frissen az élelmiszerek a hűtőben? Különösen nyáron fontos ez a kérdés, gyakran előfordul ugyanis, hogy beteszünk valamit a hűtőbe, aztán megfeledkezünk róla. Örökre azonban semmi sem marad frissen még a hűtőben sem, így nem árt tudni, mi meddig tartható el anélkül, hogy megromlana.
Hasfájást okozhat egy népszerű adalékanyag Minnesotai kutatók felhívják a figyelmet arra, hogy az olyan „rejtett” rostok, mint például az inulin, anélkül okozhatnak emésztési zavarokat, hogy egyáltalán tudomásunk lenne róla, hogy túl sokat fogyasztunk belőle.
Nem hatásosak a fogyást ígérő étrend-kiegészítők A stockholmi Nemzetközi Elhízás Kongresszuson bemutatott új kutatások nem találtak bizonyítékot arra, hogy a súlycsökkentő étrend-kiegészítők valóban megkönnyítenék a fogyást.
A D-vitamin kétszáznál több gén működését befolyásolja A D-vitamin kétszáznál több gén működését befolyásolja, köztük olyanokét, amelyek a rák vagy az autoimmun betegségek kialakulásával függenek össze - állapította meg egy brit és kanadai szakemberekből álló kutatócsoport.
Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát a fehérjeváltás
Több mint 84 ezer egészséges nő 26 esztendei megfigyelése azt mutatta, hogy a fehérjebevitel átváltása vörös húsokról baromfira, halra és diófélékre mérhetően csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát - közli legújabb számában a Circulation című orvosi szakfolyóirat.
Két pohár víz is segíthet a fogyásban Virginiai szakemberek kutatása szerint, ha a fogyókúrázok a napi három főétkezés előtt mindig megisznak két pohár vizet, akkor átlagosan 2,3 kilogramm súlyfeleslegtől szabadulhatnak meg könnyedén - számolt be a BBC internetes oldala. A kutatók 12 héten át tartó kísérlete bebizonyította, hogy akik re...
A folsavkezelés nem segít, sőt árthat Nagy divat a folsav tartalmú táplálék-kiegészítő készítmények szedése, ám új vizsgálatok azt jelzik, hogy ennek nincs semmi előnye, viszont lehetnek egészségügyi hátrányai.
Két pohár víz is segíthet a fogyásban Virginiai szakemberek kutatása szerint, ha a fogyókúrázok a napi három főétkezés előtt mindig megisznak két pohár vizet, akkor átlagosan 2,3 kilogramm súlyfeleslegtől szabadulhatnak meg könnyedén - számolt be a BBC internetes oldala. A kutatók 12 héten át tartó kísérlete bebizonyította, hogy akik re...
A D-vitamin kétszáznál több gén működését befolyásolja A D-vitamin kétszáznál több gén működését befolyásolja, köztük olyanokét, amelyek a rák vagy az autoimmun betegségek kialakulásával függenek össze - állapította meg egy brit és kanadai szakemberekből álló kutatócsoport.
Ijesztő következményekkel jár a gyerekkori éhezés Szegénység következtében 2007-ben az amerikai háztartások 15, 2008-ban 18 százaléka nem jutott megfelelő táplálékhoz. Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine augusztusi számában idézett adatok az Egyesült Államokból származnak.