|
hirdetés
|
Főoldal »
Életmód, wellness, természetgyógyászat »
Táplálkozás, elhízás, receptek, fogyókúra »
Vitaminok, ásványi anyagok »
Általánosan elterjedt nézet az, hogy a friss gyümölcs és zöldség sokkal táplálóbb, mint a fagyasztott vagy konzerv. Attól függ. Egy japán sörfőzde által megrendelt vizsgálat szerint a sör jót tesz egyaránt felnőttnek és gyereknek. Ismert, hogy az avokádó jót tesz a szívnek, megkönnyíti a fogyást, és tele van fontos tápanyagokkal, mint a kálium és a B-vitamin. Ezeken kívül azonban a szépségünkért is sokat tehetünk ennek a nagyszerű gyümölcsnek a segítségével, valamint újabb recepteket is kipróbálhatunk a konyhában. A British Medical Journalben megjelent tanulmány szerint azoknál a nőknél, akik étrendjüket kalcium-kiegészítővel pótolták, ritkábban fordult elő mellékpajzsmirigy túlműködés, míg kalciumszegény étrend mellett gyakrabban. A mellékpajzsmirigy túlműködés csontritkulást, depressziót, fáradtságérzést és vesekövet okozhat. Májustól szeptemberig a D-vitamin pótlásához az is elég lenne, ha pólóban, rövidnadrágban elsétálnánk bevásárolni, és ez alatt a negyed óra alatt testfelületünk mindössze ötödét napfény érné. Ennél többre nincs is szükség, több napozással nem keletkezik egyre több D-vitamin, a napsugarak káros hatásai azonban érvényesülhetnek. Ötvenezer embert érinthet Magyarországon a visszafordíthatatlan szervkárosodással járó örökletes vastúlterhelődés, a hemokromatózis. hirdetés
D-vitaminra elsősorban az egészséges csontok miatt van szükség, de egyes kutatások szerint a D-vitamin a nátha ellen is véd, és a depresszióval is fölveszi a harcot.
A jó idő beköszöntével a tavaszi fáradtságot vitaminhiánnyal szoktuk magyarázni. De vajon ismerjük-e az egyes vitaminok hiányának tüneteit? És a tavaszi fáradtságot valójában melyik vitamin alacsonyabb szintje okozza?
A vitaminok és az ásványi anyagok étrendünk lényeges elemei, sokan mindenféle betegségmegelőző tulajdonsággal is felruházzák őket. A vitaminokat tartalmazó ételekről viszonylag többet hallani, most a táplálék-kiegészítőket is szemügyre vesszük.
A D-vitamin hiány csontfájdalommal és izomgyengeséggel járhat, az enyhe mértékű hiány azonban nem feltétlenül jelentkezik tünetek formájában.
Akár megelőzi a daganatos megbetegedéseket, akár nem, a gyümölcslé nemcsak finom, de nagyszerű forrása a vitaminoknak, ásványi anyagoknak és a káros szabad gyökök elleni antioxidánsoknak.
A hipokalcémia (a vér alacsony kálciumszintje) a vér 2,2 millimól per liter
(mmol/l) alatti kálciumkoncentrációja. A vér kálciumkoncentrációja számos különböző betegség következtében lehet
alacsony.
|
Friss hírek
hirdetés
Címkefelhő
allergia
bulvár
cukorbetegség
daganat
depresszió
diabetes
diabétesz
diagnosis
diéta
dohányzás
egyetem
egészségpolitika
egészségügy
elhízás
emlőrák
fejfájás
fertőzés
fogamzásgátlás
fogamzásgátló
folyás
fájdalom
genetika
gyerek
gyermek
gyulladás
gyógyszer
hasmenés
hiv
hüvelyfolyás
hüvelygyulladás
influenza
kezelés
klinikum
kórház
meddőség
megelőzés
menopauza
műtét
orvos
pénisz
rák
stressz
stroke
szex
szorongás
szívbetegség
szülés
terhesség
védőoltás
hirdetés
|
||||||||||||
|
|
||||
|
A-D
E-F
G-H
I-N
P-R
S-Z
|
|
|||
| Friss hírek | Betegségek | Életmód-wellness-természetgyógyászat
| IM site-ok | Egészségpolitika | Szakmai oldalak | Orvost keresek | MediFórum
| Médiaajánlat | Magunkról | Partnerek| Adatvédelem | Regisztráció
| IM site-ok | Egészségpolitika | Szakmai oldalak | Orvost keresek | MediFórum
| Médiaajánlat | Magunkról | Partnerek| Adatvédelem | Regisztráció
Az InforMed által nyújtott információ célja, hogy segítse a látogatók és orvosuk közötti kapcsolatot, nem pedig, hogy pótolja!
Portálunk megfelel azegészségügyi információk
megbízhatóságát és hitelességét
garantáló HONcode előírásainak.
Ellenőrzés












