Hirdetés
A digitális írástudás erősíti az íráskészséget?
Egy brit felmérés eredményei szerint azok a gyerekek, akik aktívan használják a különböző digitális kommunikációs felületeket, biztosabbnak érzik íráskészségüket, mint azok a társaik, akik az infokommunikációs eszközöket alig, vagy egyáltalán nem használják.
A kutatás szerint jónak vagy nagyon jónak minősítette saját íráskészségét azon diákok 47 százaléka, akik nem írnak blogot, és nem használják a közösségi oldalakat. Ezzel szemben a közösségi oldalak rendszeres használóinak 56, a blogolók 61 százaléka nyilatkozott legalább ilyen magabiztosan képességeiről.
A National Literacy Trust vezetője, Jonathan Douglas pozitívumként értékelte az eredményeket. Véleménye szerint a diákok digitális kommunikációs formák iránti érdeklődésüknek és lelkesedésüknek köszönhetően jó esély van rá, hogy az írás-olvasás más felületei iránt is nagyobb figyelmet tanúsítsanak.
Douglas egyszersmind elutasította azokat kritikákat, amelyek szerint a modern digitális kommunikáció során használt, nyelvtani vagy nyelvhelyességi szempontból nem helyes kifejezések terjedése a fiatalok kifejezőkészségének hanyatlásához vezet. A szakértő szerint, ahogy a többség el tudja dönteni, hogy egy hivatalos levél végén az "Üdvözlettel" vagy a "Szeretettel"-e a helyes kifejezés, ugyanúgy meg tudják tanulni a fiatalok, hogy az egyes kommunikációs helyzetekben az online megszokottól eltérő szóhasználat szükséges.
2009-12-09 15:19:44