Nem segít a technológia

A lépésszámláló viselése nem segíti a lefogyást, közölte a Pittsburghi Egyetem kutatócsoportja a Journal of the American Medical Association (JAMA) orvosi folyóiratban.


Többet kell mozogni

Az ajánlott minimális mozgásmennyiség ötszöröse-hétszerese kell egy új tanulmány szerint ahhoz, hogy mintegy húsz százalékkal csökkenjen az emlőrák, a vastagbélrák, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek, valamint az agyvérzés kockázata, közölték a British Medical Journalban megjelent tanulmány brit és amerikai szerzői, akik 174 korábbi munkát elemeztek, 1980 és 2016 között.


Tévhitek a testedzéssel kapcsolatban

Ideje eloszlatni jó néhány, a testmozgással és a táplálkozással kapcsolatos tévhitet. Felejtsük el a „ha csak grépfrútot eszem, 25 kilót leadok”- típusú programokat, és tekintsük át az alábbi tévhiteket és tényeket.


Hét főbűn az edzőteremben

A testedzésnek akár tragédia is lehet a vége, ha nem tartunk be néhány alapvető szabályt. Ha a legtöbbet akarjuk kihozni programunkból és a kockázatokat is el akarjuk kerülni, fontos, hogy megismerjük, melyik az a „hét főbűn”, amit el lehet követni edzés közben.


Fájdalom edzés során? Segít a kávé!

A kávé enyhíti az edzés utáni izomfájdalmakat. Egy nemrég napvilágot látott tanulmány szerint a kávé olyanoknál is csökkenti a panaszokat, akik egyébként sok kávét isznak, és olyanoknál is, akik nem szoktak kávézni.


A jóga megváltoztat

Sok olyan dolog van az életben, amiről tudjuk, hogy képesek vagyunk átalakítani rossz szokásainkat, életünket, mégis minden marad a régiben. Általában néhány napig vagy hétig ugyan próbálkozunk, erőfeszítést teszünk, odafigyelünk, aztán szinte észrevétlenül minden a régi kerékvágásban halad tovább.


„Alakformálók”

Lehet-e kockás hasa annak, aki a kanapán sült krumplit majszolva nézi a TV-t? És ha közben valamilyen vibrációs öv van rákötve? Mi haszna van a mostanában terjedőben levő ún. passzív testedzésnek?


Megfejtették a rövid, de intenzív testedzés hatékonyságának okát

A stockholmi Karolinska Intézet szakemberei megfejtették a rövid ideig tartó, magas intenzitású edzés hatékonyságának egyik okát.


Az ülés mégsem az „új dohányzás”?

A hosszú órákon át tartó ülés nem növeli a halálozás kockázatát az Exeter-i Egyetem honlapján ismertetett, hosszú távú, nagyszabású kutatás eredményei alapján.


A kerékpározás egészséges

A kerékpározás még akkor is jót tesz az egészségnek, ha figyelembe veszik a nagyvárosok szennyezett levegőjét vagy a közlekedési balesetek kockázatát - derült ki egy francia tanulmányból. A francia Egészségvédelmi Intézet (Invs) lapjában ismertetett, egy európai kutatási program keretében Barcelona 3,2 milliós agglomerációjában végeztek vizsgálatot.


2 |