Prolactin szint - 25 éves férfi

Kérdés:  25 éves fiatalember vagyok. Augusztus óta hipochonder lettem, egy üzemorvosi vizsgálat alkalmával. Rengeteget foglalkoztam, foglalkozok magammal, interneten állandóan a betegségeket és tüneteket keresgetem.
November elején befeküdtem a pszichiátriára, 12 napot töltöttem bent. Gyógyszert szedek azóta is (Rivotril 0,5 mg 3x, és Ziperid (risperidon!!!) este 1x).
Mikor bekerültem a kórházba még rendesen volt magömlésem, a nemi életem is normális volt. Amióta szedem a gyógyszereket, minta megváltozott volna minden. Merevedési, és ejakulációs problémák léptek fel, van, hogy nem is jön semmi, annak ellenére, hogy van orgazmusom.
Voltam andrológiai vizsgálaton, ahol a prolactin szintem magasabb a megengedettnél (75,06 az értéke, 4 és 20 között normális), elküldtek Sella MR-re, még nincs eredmény. A pajzsmirigyem rendben van, ultrahangon is voltam, szinte minden kivizsgálás eddig negatív, csak ez a prolactin szint magasabb.
A szedett gyógyszerek okozhatnak átmenetileg prolactin szint emelkedést? Mert tudtommal az antipszichotikumok és antidepresszánsok hatnak hormonfolyamatokra is.
Válaszát előre is köszönöm!

| hormonok, gyógyszer, prolaktin
| Petrányi, Gy.; Az Orvos válaszol - Dr. Petrányi Gyula 2009 ;14(januári)   InforMed

Igen, az antipszichotikumok általában fokozzák a prolaktin szintet és vezethetnek libido, ill. közösülési problémához is (nem olvasta a gyógyszertájékoztatót?).
A kérdéseket az Önt kezelő pszichiáterrel beszélje meg, ha az MRI nem mutat semmit. Ha igen, endokrinológusra (is) tartozik a dolog.

Kapcsolódó cikkek az Egyéb endokrin szervek rovatban olvashatók.

2009-01-10 12:26:16
| hormonok, gyógyszer, prolaktin