Allergia utáni nehézlégzés - 29 éves nő

Kérdés:  29 éves, káros szenvedélyektől mentes nő vagyok. A múlt nyáron nehézlégzéses panaszokkal mentem el orvoshoz, ahol kiderült, hogy szinte mindenre allergiás vagyok, illetve allergiás asztmám van. Kaptam Aerius (napi 1), Singular tablettákat (napi 1), Foster pipát (napi 1) és Nasonex orrsprayt. Az allergiás panaszaim 1 hét múlva megszűntek, viszont a nehézlégzésem megmaradt, hiába szedem azóta is folyamatosan a Singular tablettát.
Voltam vérvételen, pajzsmirigyvizsgálaton, EKG-n, készült tüdőröntgen, de sehol sem találtak semmit. A légzésfunkcióim 97-100%-osak lettek. Az EKG-n jegyezték meg, hogy a vegetatív idegrendszernél látnak kis eltérést, de nem mondták, hogy ezzel menjek további vizsgálatra.
Azt észrevettem magamon mikor este az ágyban a bal oldalamon fekszek, hogy erősebben jelentkezik a nehézlégzésem, viszont ha átfordulok a jobb oldalamra enyhül. Köhögni nem köhögök, hátam nem fáj.
Lehetséges az, hogy gyógyszer szedése mellett ugyanúgy jelentkeznek a nehézlégzéses panaszaim, mint a gyógyszer szedése előtt? A gyógyszertől nem kellene elmúlnia, vagy enyhülnie a panaszomnak? Olvastam arról, hogy panaszom hátterében lelki okok is lehetnek. Ezzel kapcsolatban hová fordulhatnék? Tudna tanácsot adni nekem ebben?
Válaszát előre is nagyon köszönöm!

| asztma, allergia, pszichés problémák
| Kaszó, B.; Az Orvos válaszol - Dr. Kaszó Beáta 2009 ;14(januári)   InforMed

Át kellene alaposan beszélnie problémáit tüdőgyógyászával. Lehet, hogy a gyógyszerelésen kellene változtatni (az asztma kezelésére számos lehetőség áll rendelkezésre az ön által használtakon kívül is). Ugyanakkor ismert tény, hogy az asztmás tünetek jelentkezésében, fenntartásában nagyon fontos szerepet játszanak a lelki tényezők is. Ha a tüdőgyógyász úgy találja, hogy önnél ez szóba jön, akkor pszichológus segítségét kell kérnie.

Kapcsolódó cikkek a COPD, asztma, tüdőtágulás rovatban olvashatók.

2009-01-29 22:41:41
| asztma, allergia, pszichés problémák