Hízás, menstruációs zavar - 21 éves lányom

Kérdés:  A 21 éves kislányom ösztöndíjjal 5 hónapja Damaszkuszban tanul és még 5 hónapja van hátra. Néhány napja mondta el, hogy amióta kinn van nem menstruált, és tegnap mondta el azt, hogy bár igazán nem eszik sokat, de igen jelentősen meghízott, 10 kilót. Arra kell következtetnünk, hogy talán valami hormonzavara van. Amiatt erős aggodalmunk van, hogy ott Damaszkuszban kezeltesse magát, hazajövetelre meg nem nagyon van lehetőség, talán az egész jövőjét kockáztatná, de ha muszáj, akkor mindenképpen megoldjuk.
Kérem tanácsukat, mit tegyünk?
Előre is köszönöm!

| elhízás, fogyókúra
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2009 ;14(januári)   InforMed

A jelentős testsúlynövekedés önmagában is képes a menstruációs ciklust megzavarni. Az idegen környezetből adódó stressz szintén okozhat átmeneti menstruációs zavart. Elsőként meg kell szabadulni a súlyfeleslegtől, és ha ennek ellenére nem változik a helyzet, akkor érdemes a kivizsgálást megkezdeni.

Kapcsolódó cikkek az Elhízás, fogyókúra rovatban olvashatók.

2009-01-29 22:47:27
| elhízás, fogyókúra
hirdetés