Terhesség alatt altató, nyugtató szedése

Kérdés:  Olyan problémával fordulok Önhöz, amelyet csak név nélkül merek megkérdezni. Az a helyzet, hogy rendszeresen nyugtatót és altatót szedek (Stilnox, Xanax SR) és dohányzom is. Régebben a dohányzásról leszoktam, mert babát szerettünk volna. Mivel azt mondták az orvosok, hogy csak lombikprogrammal van esélyem, amire nem igazán volt pénzünk és féltem is tőle, mély depresszióba estem, a házasságom is tönkrement. Sajnos utána visszaszoktam a dohányzásra és rászoktam a gyógyszerekre is.
Most van egy új párkapcsolatom, akivel még nem is terveztük a gyereket, de mivel úgy gondoltam, hogy nincs esély a teherbe esésre, nem védekeztünk. Most a tüneteim nagyon arra utalnak, hogy terhes vagyok. 2 hete foganhattam meg. Természetesen nincs több gyógyszer, sem cigi, mert nagyon szeretném ezt a babát. Viszont nagyon félek, hogy baja lehet.
Ugye nem kell elvetetnem, mert a szívem szakadna meg! Milyen lehetséges károsodások fordulhatnak elő a magzatnál?

| terhesség, gyógyszer
| Petróczi, I.; Az Orvos válaszol - Dr. Petróczi István 2009 ;14(áprilisi)   InforMed

Előbb menjen el vizsgálatra, hogy húsvéti ajándékként tényleg sikerült-e a baba.
Utána genetikai szakrendelés tud precíz választ adni a kockázatról.
Ha megkeres, szívesen segítek, rendelőim címe és telefonom a honlapomon található.
Üdvözlettel: dr. Petróczi István

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerszedés és terhesség rovatban olvashatók.

2009-04-15 11:18:16
| terhesség, gyógyszer