TBC kezelés idején fogyás

Kérdés:  2,5 hónapja kezelnek tbc ellen 2 hónapig négyfajta gyógyszert kaptam, azóta maradt csak a Rifamor és az Izoniazid. A fertőzöttség lehetőségére csak a mellkasi CT utalt a köpet és a bronhoszkópia vizsgálat mintái negatív mikroszkópiai eredményt tanúsítottak. A kitenyésztett leletek viszont pozitívak lettek (kettes kolónia). A hányinger és az étvágytalanság elviselhető kereteken belül jelentkezik. Szerintem elég táplálék jut a szervezetembe. Aggasztó problémám, hogy a testsúlycsökkenés még mindig nem állt le, nemhogy hízás felé mutatna. Egy hónap alatt másfél kilót fogytam. A kitenyésztett köpeteredményem már negatív.
Lehet a gyógyszerszedés oka a súlycsökkenésnek?

| TBC, gyógyszeres kezelés
| Kaszó, B.; Az Orvos válaszol - Dr. Kaszó Beáta 2009 ;14(májusi)   InforMed

Igen, lehet a gyógyszertől, de az is előfordulhat, hogy más (esetleg gyomor-bélrendszeri betegség) áll a háttérben. Azt javaslom, beszéljen az önt kezelő orvossal.

Kapcsolódó cikkek a Tüdő tbc rovatban olvashatók.

2009-05-18 00:04:22
| TBC, gyógyszeres kezelés

Kis drogkalauz

A pszichiátriai betegségek között is az egyik legkényesebb téma az alkoholfüggés és a drogfogyasztás. Az érintett személyek és környezetük sokáig halogatja a segít...


Web Design & Development Prowebshop