Pulzus - Gyors-lassú

Kérdés:  23 éves nő vagyok, kissé túlsúlyos, emellett PCO-szindrómám van, ami miatt Diane35-öt szedek, gyógyszert szedek magas vérnyomásra (Meramyl 5 mg 2x1), illetve szapora pulzusra (Concor 10 mg 2x0,5? ). Ha mindent rendesen szedek, akkor is előfordulnak extraszisztolék, de alkalmanként, elég erősek, olykor belassul úgy 55-65 közé a pulzusom és nehezebben ver a szívem, ilyenkor nehezen kapok levegőt is, nagyon megijedek, halálfélelmem van. Ha emiatt kihagyom a Concort, akkor túlzottan begyorsul a pulzusom.
Időnként vannak nagy extráim, olyan, mintha összeszorulna a szívem és kiesne a ritmusból, olyan, mintha mellbe rúgnának, ez is nagyon félelmetes. Ezek a tüneteim jellemzően a havi ciklus, illetve az időjárási frontok alkalmával erősödnek. 1,5 éve volt EKG, mellkasröntgen, szívultrahang, pajzsmirigy ultrahang, semmi eltérést nem találtak. Az utóbbi időben sok stresszhatás ért, anyagi téren, iskola kapcsán, családi problémák stb.
Kérem, nyugtasson meg, ugye nem valami időközben kialakult szervi baj áll a háttérben? Elég erősen hipochonder vagyok, ettől még rosszabb.
Válaszát előre is köszönöm!

| pánikbetegség, stressz
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2009 ;14(májusi)   InforMed

Nemcsak hipochonder, hanem talán pánikbeteg is, ezért pszichiáterrel is konzultálni kellene. Talán elég lenne, ha csak 5mg Concort szedne rendszeresen, és ha szükséges, csak akkor venné be a másik felét. Ha PCO-s, miért nem szed metformint?

Kapcsolódó cikkek a Szorongásos betegségek (pánik, fóbia, kényszerbetegségek, stressz) rovatban olvashatók.

2009-05-28 00:13:23
| pánikbetegség, stressz