Cukorbetegség, diabéteszes láb

Kérdés:  Édesapám 55 éves, enyhe cukorbetegséget állapítottak meg nála körülbelül fél éve, amit gyógyszeres kezeléssel tartanak szinten. Körülbelül másfél hete sebek jelentek meg a lábain, először csak néhány kis vörös folt, majd egyre nagyobbak lettek, el is terjedtek egészen a combjáig. Gennyessé váltak. A cukorbetegségére Meforalt és Amarylt szed(ett), de az Amaryl mellékhatásai között szerepelt, hogy sebesedést okozhat, így az orvos kicserélte Diaprelre. A sebek azonban nem múlnak el, noha már kevesebb van, és nem gennyesedik, és antibiotikumos krémet is kapott (habár ebben valószínűleg szerepet játszik az is, hogy apukám megpróbálta maga kitisztítani azokat, kinyomkodta a sebeket). Lába be is dagad, pedig vízhajtót is szed.
Aggódom, mert érzésem szerint, ez belső eredetű betegség lehet, vagy valamilyen fertőzés (egyéb betegsége: magas vérnyomás, amire gyógyszert szed).
Segítségét előre is köszönöm!

| diabétesz, neuropátia
| Boncz Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2009 ;14(júliusi)   InforMed

A cukorbetegség maga is okozhat súlyos lábelváltozásokat, mert arra érzékenyeknél a lábat ellátó idegek károsodnak, a lábak érzéketlenné, fertőzésre hajlamossá válnak. Nemritkán a cukorbetegségre is ez hívja fel a figyelmet. Nagyon fontos a vércukor normális szinten tartása. Diabetológus, illetve ideggyógyász tud felírni támogatással olyan gyógyszert, ami ezt az ún. neuropathiát javítja.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2009-07-30 13:26:04
| diabétesz, neuropátia

Web Design & Development Prowebshop