Indometacin

Kérdés:  Deréktáji fájdalomra Indometacinumot kaptam, majd a háziorvos javasolta a gyomorvédő szedését.
Véletlenül találtam meg a Colostrum oldalán az elsők között ezt a fájdalomcsillapítót, mint a gyomor- és bélrendszer ellenségét. A cikk szerint 5 napi szedés után is károsodhat a bélrendszer.
Mennyire kell ettől félnem, mit kellene tennem? 3-4 napig szedtem, de már nem fáj a derekam, ezért abbahagytam. 40 éves férfi vagyok. Van valamilyen bélrendszer-visszaállító szer, a drága Colostrum helyett?
Köszönettel!

| gyógyszer, NSAID
| Szendei, K.; Az Orvos válaszol - Dr. Szendei Katalin 2009 ;14(augusztusi)   InforMed

Mellékhatás szempontjából valóban talán a nem szteroid gyulladáscsökkentők közül a "legdurvább", de az egyik leghatásosabb is. De a gyomor-bélrendszert nem "úgy" bántja, így nem is kell venni "helyreállítót". Inkább a vérzési veszélyt kell esetleg a szedése alatt savtermelést csökkentő szerekkel mérsékelni. De, ha most már nem szedi, semmi teendője nincsen.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerek rovatban olvashatók.

2009-08-13 19:11:49
| gyógyszer, NSAID