Stressz miatt erős hajhullás?

Kérdés:  26 éves pajzsmirigy túlműködéssel kezelt nő vagyok. Júliusban gyógyszer hatására elkezdett alulműködni a pajzsmirigyem, majd a gyógyszer (Methotyrin) csökkentésével némileg normál értékben megállt a pajzsmirigy-túlműködésem.
Az elmúlt 3-4 hétben erősen hullik a hajam. Az orvosom azt mondja, hogy lehetséges, hogy pszichotikus alapon.
Az elmúlt idő valóban kissé stresszes volt számomra. Tudok ezen valahogy változtatni? Szükséges gyógyszer, vagy esetleg elég ha megpróbálom magam kevesebb stressznek kitenni?
Előre is köszönöm!

| hajhullás, stressz, szervi betegségek kizárása, hormonzavar.
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2009 ;14(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  Szerintem az Ön által említett az anyagcserébe igen alaposan beavatkozó gyógyszer hatása elég magyarázat, de ha mégse akkor is előbb az összes szervi okot ki kell zárni pl. bőrgyógyász segítségével és utána, ha a szervi okok kizárhatók, lehet kimondani a stressz hatását. Akkor a kezelés kerülhet pszichiáter hatáskörébe, de ha sikerül is csökkentenie a stresszek szerepét az életében, lassú változás várható csak hajhullás tekintetében. Amint látja sok a" ha" és nagyon óvatosan fogalmazok, mert messze áll a hajhullása a bizonyított okoktól.

Kapcsolódó cikkek a Hajhullás rovatban olvashatók.

2009-10-01 15:23:59
| hajhullás, stressz, szervi betegségek kizárása, hormonzavar.
hirdetés