Antidepresszáns - Hatásvesztés kérdése

Kérdés:  A pszichiáterek nem tudnak választ adni a kérdésemre, mivel nem értenek a kérdésemhez kapcsolódó, biológiai dolgokhoz, természetesen nem is ez a dolguk. Nem tudom, ez ügyben kihez fordulhatok, ki az, aki az idegrendszeri biológiai dolgokhoz ért, de remélem jól tettem hogy Önhöz fordultam.
Az antidepresszánsokról sok pszichiáter azt állítja, hogy hosszan tartó szedésük után sem alakul ki hatásvesztés, és nem veszti el az elején adott aktív hatását az évek/évtizedek ideje alatt, persze vannak más pszichiáterek, akik ennek ellenkezőjét mondják. Persze többségben vannak azok az orvosok, akik azt állítják nem veszt a hatásából, és nincs hozzá szokás.
Akkor a lényegre is térnék! Találtam egy internetes oldalt, és ott olvastam egy cikket: Az oldal címe: https://elmedoktor.hu/hangulatzavarok-depresszio-mania/hangulatjavitok-ssri/ "Meddig hatékony egy antidepresszáns?" - Az antidepresszánsok egy ideig hatnak, utána elkezd csökkenni a hatékonyságuk, a szervezet megszokja őket. Ennek magyarázata, hogy azaz idegsejt, amelyiken a receptor van érzékeli a megemelkedett szerotonin szintet és védekezésképpen csökkenti a membránban lévő receptorok számát. Így újra kialakul a szerotonin hiány. Ebben az esetben más hatásmechanizmusú antidepresszánsra kell áttérni!
Ebben kérném a segítségét, valóban így van? Évtizedek múltán hatását vesztheti?

| antidepresszáns, gyógyszer, hatástalanság
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2009 ;14(decemberi)   InforMed

Válasz:  Még mielőtt megjelent volna hasonló tartalmú kérdésére adott válaszom, máris újból feltette ezt a kérdést. Talán tudnék többet segíteni, ha leírná, hogy önt személy szerint miben érinti ez a kérdés. Egyebekben maradok az előző kérdéscsoportra adott válaszomnál. Azzal egészíteném ki, hogy próbálkozzon kérdezni klinikai farmakológustól.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer rovatban olvashatók.

2009-12-12 22:08:09
| antidepresszáns, gyógyszer, hatástalanság