Nagymamám leépülése

Kérdés:  A nagymamám 85 éves (nagytatámmal el, ő 90 éves). Az utóbbi időben sok mindent elfelejt. Álmatlanságban szenved, van sokszor, hogy egy egész éjszakát nem alszik, és ilyenkor különböző hangokat hall, és van, amikor úgy tűnik neki, hogy lát valakit egy bizonyos helyen, de közben ott nincs senki.
Érdekes dolog, hogy egy bizonyos szempontból, pedig az agy működőképes, tud számolni fejben, olvasni, írni stb.
Ő cukorbetegségben szenved, ezelőtt 1 évvel lecsökkent a megengedett határ alá a vércukorszintje (egy kis időre) és kb. azóta kezdődött ez az egész. Lehetséges, hogy valami befolyása lett volna az agyra?
Máskülönben minden tevékenységet egyedül végez (vásárol, főz stb.). Jelenleg egy NEUROTONIC nevű gyógyszert adok neki (megbeszéltem a családorvossal), ami többek között 500 mg Lecitint tartalmaz, ami táplálja az agyat és 20 mg Gingko Biloba kivonatot, ami elősegíti az agyban a vérkeringést. Ez egy kicsit lefékezte a dolgokat.
Van más, jobb gyógyszer, ami egy bizonyos szinten megtartaná a jelenlegi állapotot, hogy ne romoljon tovább az állapota? Inkább gyógynövény alapú szerek érdekelnének, mert azok legalább nem tesznek kárt a szervezetben, és megbízhatóbb, mint a többi gyógyszer.
Olvastam a Noni Juice vagy az Aloe Vera készítményekről, mennyire lennének hatásosak? Tud Ön valami más megoldást? Mennyit tudna segíteni, ha elvinnem egy szakorvoshoz? A családorvossal is még egyszer megbeszélem ezeket a dolgokat, de szeretnem hallani az Ön véleményét, egy szakorvos véleményét? Ez egy betegség, dementia, szenilitás, amikor az agysejtek kezdenek kihalni, de szerintem csak van valami módja a betegség megfékezésének.
Mennyire befolyásolja ezt a betegséget más betegség (cukorbetegség stb.)? A napi étrend (zsíros, sós, édes stb.)? Jelenleg Vitamin komplexum tablettákat is szed a napi vitamin és ásványianyag-szükséglet kielégítésére, emellett sok gyümölcsöt adok neki (banán - ami az agy táplálékának is neveznek - citrusféléket (mandarin) alma stb.).
Válaszát előre is köszönöm!

| szellemi leépülés, éjszakai látomások, cukorbetegség, érelmeszesedés lassítása
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2010 ;15(januári)   InforMed

Válasz:  Látom, hogy nagyon gondosan ügyel nagymamája egészségére, a gyógyszerekre, orvosra, táplálkozásra. A nem gyógyszeres, "táplálék-kiegészítős" kezelésnek megvan a tábora, biztos, hogy nem ártalmas a szedésük és bizonyos körülmények között hatásos is lehet.
Az érelmeszesedést, ami lehet a szellemi leépülés, időnkénti éjszakai hallucinációk hátterében nagyon nehéz, szinte lehetetlen lassítani, a zsíros táplálkozás, a magasvérnyomás-betegség, a cukorbetegség sajnos rontanak rajta.
Vannak bizonyos "agyfényesítők", amit szakorvosi, neurológiai vagy pszichiátriai vizsgálat alapján tudnak kiírni a betegnek, ezen kívül fontos lehet, hogy olyan gyógyszert is kapjon, ami elősegíti az éjszakai alvást és csökkenti, megszünteti a látomásokat.

Kapcsolódó cikkek a Feledékenység, delírium és demencia (Alzheimer-kór) rovatban olvashatók.

2010-01-17 12:37:25
| szellemi leépülés, éjszakai látomások, cukorbetegség, érelmeszesedés lassítása

Web Design & Development Prowebshop