Pánikzavar

Kérdés:  56 éves nő vagyok. Egy hónapja, hogy magasra ugrott a vérnyomásom, amit borzasztóan nehezen viseltem. Háziorvosom beállított 0,5 mg-os Exforge-ra napi egy adagra, de azóta is három alkalommal lettem rosszul. Újabban remegés pánik alakult ki. A sürgősségen 2 db 0,25 mg Xanaxot adtak be. Attól jobban lettem, de a félelem, hogy mégsem jó a vérnyomáscsökkentő gyógyszerem egyre nagyobb.
Köszönettel várom válaszát!

| magasvérnyomás, szorongás, relaxáció
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2010 ;15(júniusi)   InforMed

Válasz:  Nagyon gyakran előfordul, hogy testi betegségekhez, rosszullétekhez feszültség, szorongás, idegesség társul, aztán kölcsönösen erősítik egymást. Elsősorban háziorvos tud segíteni, makacsabb esetekben pszichiáterre is szükség lehet. Mivel a magasvérnyomás- betegség maga is kettős hátterű, pszichoszomatikus betegség, létrejöttében is fontosak lehetnek a lelki kiváltó okok. Javaslom, hogy tanuljon meg relaxálni a gyógyszerek mellett.

Kapcsolódó cikkek a Lelki egészség, önismeret, stressz rovatban olvashatók.

2010-06-27 17:52:33
| magasvérnyomás, szorongás, relaxáció