Rosszullétkor pánik

Kérdés:  33 éves vagyok, előfordul, hogy éjszakai műszakom közben és után is magas a vérnyomásom (160/90, 140/80). Ilyenkor gyógyszeremet használom, amit a kezelőorvosom írt fel, csak arra az esetekre, ha magas a vérnyomásom. Nos, amikor elkap a szédülés, rosszullét, mondanám borzalmas közérzet, olyankor bepánikolok, ez azt jelenti, pánikbeteg vagyok?

| magasvérnyomás, szorongás, pszichiáter
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2010 ;15(novemberi)   InforMed

Válasz:  A magasvérnyomás jelentős mértékben pszichoszomatikus megbetegedés, tehát lelki hatásra alakul ki vagy rosszabbodik. Bármilyen rosszullétet kísérhet szorongás, ami rontja a közérzetet. Érdemes lenne személyesen is felkeresni pszichiátert a pontos diagnózis és a kezelés érdekében.

Kapcsolódó cikkek a Pszichoszomatikus betegségek rovatban olvashatók.

2010-12-05 16:31:17
| magasvérnyomás, szorongás, pszichiáter