Depresszió

Kérdés:  Édesanyám - édesapám halála után - folyamatosan küzdött alvászavarral. Erre altatókat szedett nyugtatóval kombinálva. Tavaly novemberben elesett, combnyaktöréssel megoperálták. Valószínűleg a sok gyógyszer miatt történt a balesete, mert elmondása szerint, a sötét konyában a villanykapcsolóval ellentétes irányban indult el, de igazából nem is emlékszik, miért esett el.
A műtétet követően súlyos depresszióba esett. Szerencsére az altatót sikerült elhagynia, ami éjszakánként 1-2 szem STILNOX volt. Voltunk pszichiáternél, aki hangulatjavítót írt fel neki, de ennek hatására állandóan aludt.
Lehetséges segíteni rajta gyógyszer nélkül? Ha igen, milyen módon?
Válaszát előre is köszönöm!

| gyász, alvászavar, depresszió, kezelés
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2011 ;16(februári)   InforMed

Válasz:  Sajnos nagyon keveset tudok az édesanyjáról ahhoz, hogy megmondjam, lehet-e gyógyszer nélkül is segíteni. Várhatóan a gyógyszer nélküli segítség olyan komoly rendszeres terápiákat, relaxáció vagy egyéb terápia alkalmazását jelenti, amihez kellő aktivitás, kitartás, fizikai erőnlét is szükséges. Ha viszont depresszió miatt van vagy volt alvászavara, akkor a gyógyszer jó megoldás csak meg kell találni a megfelelőt. Célravezető lenne ismét pszichiáterhez fordulni és elpanaszolni neki az Ön által említetteket.

Kapcsolódó cikkek a Depresszió és mánia rovatban olvashatók.

2011-02-08 23:10:11
| gyász, alvászavar, depresszió, kezelés