Gyógyszerfüggőség

Kérdés:  Régóta szedem a Frontin tablettát, mert muszáj volt! Tudom, hogy fokozatosan kell leszokni róla, amit meg is próbáltam. Egyébként 0,25 mg-os tablettát szedek 3x1 tbl.
2005-ben miómával műtöttek és mivel nem tudtam vizelni, azt mondták, hogy a Frontin tabletta okozhatja. Végül kiderült, hogy a mióma zárta el a húgyvezetéket.
Most régóta állandóan vizelek, még este is fel kell kelnem. Emiatt a háziorvosom beutalt laborba és terheléses cukorvizsgálat volt és májfunkció. Eredmény a cukorra negatív, a GGT magas - 168 U/l, de ez már régóta magas (2005)!
A Frontin tabletta okozhatja ezt? Hogyan kellene fokozatosan leszokni róla? Az az igazság, stresszes is vagyok! 59 éves pedagógusnő vagyok.
Előre is köszönöm válaszát!

| gyógyszer, hozzászokás, gyógyszerelhagyás
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2015 ;20(májusi)   InforMed

Válasz:  Sajnos személyes vizsgálat nélkül csak annyit mondhatok, nem valószínű, hogy csak ez okozná a májfunkciók eltérését. Hogy hogyan szokhat le a gyógyszerről, azt a szorongásos betegsége és a személyisége megismerésével egy/vagy több/ személyes vizsgálat útján tudná megmondani egy pszichiáter.
www.bezzegheva.hu
dr@bezzegheva.hu

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2015-05-28 19:09:43
| gyógyszer, hozzászokás, gyógyszerelhagyás