Cipralex 5 mg

Kérdés:  1,5 évvel ezelőtt sok-sok lelki fájdalom után depressziós lettem. Cipralex gyógyszert szedtem 2,5 hónapig, utána el is tudtam hagyni.
Aztán született egy kisbabám, aki most 6 hónapos. Előjöttek a szorongás tünetei újra, nem tudtam aludni éjszaka. A kúra vége felé már csak 5 mg Cipralexet szedtem és jó volt a közérzetem.
Pár napja elkezdtem szedni újra (remélem, most sem kell sokáig), viszont a babám még nagyon keveset szopizik, inkább csak cicizik elalváskor.
Árthat ilyen kis mennyiségű gyógyszer a babának? Átmehet az anyatejbe?
Nagyon köszönöm a választ előre is!
Tisztelettel!

| depresszió, szoptatás alatti gyógyszerek
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2017 ;22(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  Örülök, hogy írt a betegségével és a kezeléssel kapcsolatban, mert két nagyon fontos dolog sürgető. Az egyik az, hogy ami egyszer használt, az nem biztos, hogy más ideg- és általános állapotban használni fog, az "önmagam gyógyszerelése" vizsgálat nélkül még egy orvosnál sem megengedett… A másik meg az, hogy ha elolvassa a betegtájékoztatót, akkor a végén ott áll, hogy-szoptatás alatt szedni nem szabad, mert kiválasztódik a tejjel. Tehát vagy szoptat, vagy szed gyógyszert, de csak olyat, amit a kezelőorvosa ajánl, és annyi ideig ameddig az javasolja.
www.bezzegheva.hu
dr@bezzegheva.hu

Kapcsolódó cikkek a Depresszió és mánia rovatban olvashatók.

2017-09-23 21:25:13
| depresszió, szoptatás alatti gyógyszerek