Leszokni a gyógyszerről

Kérdés:  1999 óta szedem a Seroquelt, illetve most már mellette kisadagban a Kventiax tablettákat. A diagnózisban bipoláris zavar szerepel. Vajon a gyermekkori trauma (szexuális zaklatás, illetve anyai részről verbális zaklatás), majd későbbi újabb áldozati lét okozhatta-e a betegségem kialakulását, hozzátéve, hogy szuper érzékeny vagyok.
És ha igen, vajon le lehetne szoknom a gyógyszerről? Most már hosszú ideje érzem a negatív hatását is, tompaság, székrekedés a személyiségem változása stb.
Mit gondol, lehetséges lenne gyógyszer nélkül élnem?
Válaszát várva, tisztelettel!

| gyógyszer, bipoláris zavar kezelése.
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2018 ;23(márciusi)   InforMed

Válasz:  Megértem, hogy jó lenne gyógyszerek nélkül élni, de elképzelhető hogy a betegsége részben a gyógyszereinek köszönhetően van egyensúlyban. Csak a diagnózis alapján sajnos nem tudom megmondani, hogy-hatással voltak-e a betegsége kialakulására azok a traumák, amiket felsorolt, ezt talán a kezelője tudná megmondani vagy az aki ismerheti magát és a betegsége történetét. Remélem,-hogy ennyi hosszú idő alatt akadt egy olyan megbízható orvos kezelője, akitől mindezt megkérdezheti. A gyógyszerekről nem nehéz leszokni, de csak egy megbízható szakember mondhatja meg személyes vizsgálat után, hogy meggyógyult-e a betegsége, vagy-hogy elért-e olyan egyensúlyi, stabil állapotot hogy esetleg csökkenthetők legyenek a gyógyszerek. Kérdés, hogy Ön személyiségváltozás alatt mit ért és hogy az-a gyógyszerek következménye vagy a betegségéé? Az biztos, hogy ha-valamennyire-is gyógyszerek nélkül szeretne élni, akkor fontos lenne rehabilitációs, szocioterápiás vagy pszichoterápiás kezelést bevállalnia, ami adott esetben-sokkal több befektetést igényel az Ön részéről is mint a gyógyszer…
www.bezzegheva.hu
dr@bezzegheva.hu

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2018-03-25 00:00:41
| gyógyszer, bipoláris zavar kezelése.