Szorongás

Kérdés:  Tisztelt Doktornő! Szorongás miatt több éve Xanaxot szedtem, hol időközönként, hol rendszeresen. 2018 óta sajnos rosszabbodott az állapotom, és 3-szor 0.5 mg Xanaxot szedtem rendszeresen. Most egy idő óta a tüneteim felerősödtek, a szorongás mellett légszomj, szívdobogás és belső remegés is társult. (Sajnos az ujjaim is remegnek láthatóan, mely talán csillapszik, ha megemelem az adagot...). Mostanában pedig úgy vettem észre, hogy a hangokra is érzékeny vagyok, mely eddig nem volt, és nem tudom mitől. Úgy gondolom, hogy gyógyszerfüggő lettem. 40 éves vagyok és nem szeretnék gyógyszereken élni. A pszichiáter írt a Xanax mellé Lamolepet, (2x25 mg) de mivel nem éreztem a hatását abbahagytam a szedését. (talán megrémisztett a tudat, hogy epilepsziára adják.). Le szeretném tenni a Xanaxot, de nem tudom hogyan. Azt szeretném kérdezni, hogy a Xanax kicserélése pl. Rivotrilra vagy más gyógyszerre, nem segítene-e a leszokásban, vagy segítene-e valami más gyógyszer, hogy jobban legyek. Előre is köszönöm szépen a választ!

|
| Bezzegh, É.; Az Orvos válaszol - Dr. Bezzegh Éva 2019 ;25(júliusi)   InforMed

Válasz:  Megértem, hogy szenved a szorongástól, és már bizonyos gyógyszerfüggőségtől is. Nem javaslom, hogy az egyik tüneti szert egy másik, még inkább függőséget okozó tüneti szerre cseréljék. Jó lenne oki terápiát alkalmazni, vagy ha mégis gyógyszereset, akkor olyat, ami közelebb vezet a megoldáshoz. Ehhez értenek a pszichiáterek, persze személyes vizsgálatban lehetséges ezt elrendelni.

2019-07-08 09:40:04
| gyógyszerfüggőség, szorongás