Májkárosodás?

Kérdés:  20 éves fiatalember vagyok, különböző problémák miatt, gyógyszereket kell szednem: Sertagen 150 mg, Wellbutrin 150 mg.
Lehetséges, hogy ezeket a gyógyszereket, akár évtizedekig kell szednem, de alkalmilag mindenféleképpen.
Ezek a gyógyszerek ekkora dózisban, hosszú távon (sok-sok évtized) tönkreteszik az emberi májat? Ha valamennyire be tudná határolni nekem, hogy mik fordulhatnak elő negatív irányban tapasztalat szerint ebben, vagy hasonló esetben, annak nagyon örülnék.
Előre is köszönöm a válaszát!

| gyógyszer, májkárosodás
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2009 ;14(novemberi)   InforMed

Válasz:  A gyógyszerek májkárosító hatását nagyon egyszerűen követni lehet rendszeres vérvétellel. Ha a májműködésre utaló laborok nem mutatnak eltérést, szedhető a gyógyszer.
A rendszeres vizsgálat lehetővé teszi, hogy a károsító hatást időben észre lehessen venni, és a gyógyszerszedést fel lehessen függeszteni. Mivel a máj regenerálódó képessége jó, következmények nélkül meg tud gyógyulni.
Azt gondolom, hogy a betegsége, ami miatt a gyógyszereket szednie kell, több kockázatot jelent, mint a gyógyszer mellékhatása, ráadásul utóbbi könnyen felismerhető. Önkényesen a gyógyszerszedést ne hagyja abba semmilyen okból, mindenképpen beszéljen kezelőorvosával!

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszerek rovatban olvashatók.

2009-11-29 19:30:37
| gyógyszer, májkárosodás
+ További hírek