Inzulin-rezisztencia - Diéta, sport

Kérdés:  26 éves nő vagyok, 168 cm és 75-77 kg. A nőgyógyászom által kért terheléses cukor/inzulinvizsgálat eredményem a következő lett: éhomi cukor: 5,1 120' cukor: 5,2 éhomi inzulin: 11,6 120' inzulin: 40,2
Az eredményeim alapján a nőgyógyászom inzulin-rezisztenciát állapított meg. Meforal 500 mg 2x1 tablettát írt fel, valamint napi 5x-i étkezést max. 180 g szénhidrátbevitel mellett, és aktív testmozgást javasolt.
A 180 g szénhidrátot a napi 5 étkezés között egyenlően elosztva fogyasszam, vagy úgy is jó ha délelőtt eszem a szénhidrát java részét, és délután kevesebbet, valamint estefelé már abszolút nem szoktam enni? A 180g csak irányszám, hogy annál többet nem ehetek? Minél kevesebb szénhidrátot eszem annál jobb? Mivel semmit nem sportolok, viszont nagyon szeretek úszni, ezért arra gondoltam, heti 2-3 alkalommal eljárnék úszni 1-1 órát. Elegendő, megfelelő testmozgásnak számít ez? (Az úszáson kívül még pingpongozni, és kutyát sétáltatni szeretek.) Ezt a diétát meddig kell majd csinálnom, amíg helyre nem áll az inzulinom, vagy mostantól mindig így kell majd étkeznem?
Válaszait előre is köszönöm!

| cukorbetegség
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2010 ;15(januári)   InforMed

Válasz:  A szénhidrát anyagcsere - így az inzulin rezisztencia - lényege az, hogy a szervezet nem tud az egyszerre nagy mennyiségű szénhidráttal megbirkózni.
Azt gondolom, mivel néhány kilogramm súlycsökkenés sem ártana, ezt a szénhidrát mennyiséget 1200 kalóriával fogyassza el a következő elosztásban: reggeli 40 g szénhidrát, 300 kalória; ebéd 55 g szénhidrát, 400 kalória; vacsora 45 g szénhidrát, 300 kalória; kis étkezések: tízórai, uzsonna 20-20 g szénhidrát és 100-100 kalória. Az úszás, kutyasétáltatás, mint dinamikus mozgásformák ugyancsak hatékonyan javítják az inzulinrezisztenciát és a testsúly normalizálásában is segítenek.
Sok sikert!

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2010-02-01 22:15:35
| cukorbetegség

Web Design & Development Prowebshop