Gyógyszer kölcsönhatások

Kérdés:  Az alábbiakban anyósom problémájával fordulok Önhöz. Betegségeire (többek között magas vérnyomás, cukorbetegség, ízületi fájdalmak, gombás láb) több kezelőorvos tanácsai alapján sokféle, nagy mennyiségű gyógyszert szed, melyek hatására minden napszakban levert, álmos, reflexei lelassulnak. Ez az állapot nagyon megnehezíti a munkájában és a mindennapokban is. Úgy gondoljuk, hogy ez a különféle gyógyszerek együttes mellékhatása lehet.
Kérem Önt, hogy amennyiben lehetséges, legyen kedves az alábbi gyógyszereket átnézni, szedheti-e egyáltalán együtt őket. Teljesen retard állapotban van.
Monopril 20 mg 2x1 db
Minipress retard 4 mg 2x1 db
Amilorid 1db
Betaloc 2x0,5 db
Xanax 0,5 mg 1x1x2 db
Amaryl Meforal 500 mg 2x1 db
Gabagamma Thiogamma Anafranil SR 75 mg 1 db
Tramadolor 100 mg
Cataflam Medrol 6 db, utána csökkentés
Bízom segítségében, előre is hálásan köszönöm!

| gyógyszer, kölcsönhatás
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2010 ;15(januári)   InforMed

Válasz:  A gyógyszerei alapján súlyos magas vérnyomása, fájdalommal, idegi szövődménnyel kísért cukorbetegsége van az anyósának. Ezek a betegségek önmagukban is megterhelők, különösen ha még túlsúly is társul hozzá. Ha hosszasabban magasak a vércukor értékei (8-10 körüliek), a panaszait ez is fokozza.
Nem gyógyszeres kezelésként a szigorú, nemcsak szénhidrátban, de kalóriában is csökkentett étrend, a napi fél óra gyaloglás sokat segít.
A gyógyszerek közül leginkább a Tramadol okoz lassultságot. Az ún. neuropátiás (cukorbetegség okozta, idegi) fájdalomra más gyógyszercsoportba tartozó, álmosságot, levertséget kevésbé okozó gyógyszert is meg lehetne próbálni (pl. gabapentin hatóanyag tartalmút). A Cataflam és a Medrol együtt nem szerencsés, nagyon hasonló a hatásuk és a mellékhatásuk is. A Gabagamma és Thiogamma hatása is nagyon hasonló, egyik elegendő lehet.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2010-02-08 22:53:17
| gyógyszer, kölcsönhatás