Székletürítési probléma - Miért, és hogyan?

Kérdés:  Hosszabb ideje van problémám a székletemmel. Eleinte normál - szorulás - hasmenés, aztán szorulás - tabletta - hasmenés, azután egyre inkább hasmenés. Mivel cukros vagyok a tablettázásnak tulajdonítottam az egészet.
Múlt év augusztusában sebészeti beavatkozáskor át lettem inzulinra állítva, ami időszakos javulásszerű tüneteket mutatott, majd egyre inkább kezdett visszaállni az eredeti állapot.
Jelenleg naponta van székletem, de híg és ezt inkább széntablettával érem el, ill. alkalmanként Lopedium segít, akkor 2-3 nap után van székletem, aminek az eleje kemény, normális, de a vége híg. Jellegzetessége ennek a tünetnek a gyomor zuborgása, háborgása, ill. a gázosodás tünete a velejáróival együtt. Szinte állandóan figyelemmel, éberen kell lennem, aludnom, mert könnyen elindulhat a széklet. Visszaáll a hasmenéses helyzet. 65 éves koromban nem óhajtom a kórházakat járni, pláne a mai kórházi viszonyok között, és nem is akarok mindenféle csöveket, tükröket nyelni.
Milyen okai lehetnek, milyen megoldás, megoldások jöhetnek szóba?
Tisztelettel!

| cukorbetegség, hasmenés
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2010 ;15(februári)   InforMed

Válasz:  A hosszasan fennálló cukorbetegség okozhat gyomor-bélműködési zavart, ugyanis a beidegzésük károsodik. Ennek a hasmenésnek a kezelésénél kb. 3 hétig tartó Doxicyclin szedése jön szóba első helyen. Beszélje meg gondozó diabetológusával!

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2010-02-14 14:18:25
| cukorbetegség, hasmenés

Web Design & Development Prowebshop