Cukorbetegség - Inzulin

Kérdés:  Édesanyám 5 éve 2-es típusú cukorbeteg, sajnos nagyon sok kísérőbetegséggel (többek közt szív- és érrendszer, reumatoid artritis, neuropátiás fájdalmak). Eddig gyógyszeres kezelést kapott és vigyázni kellett az étrendjére. Most viszont az orvos egyből egyszerre napi 4-szeri inzulin injekcióra állította be. Az eredményei alapján ugyan nem kéne, de ugrálnak az értékei, azt mondják, ezzel kímélik a veséjét a gyógyszerektől.
Valóban nincs más megoldás?
Köszönettel és üdvözlettel!

| diabétesz
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2010 ;15(februári)   InforMed

Válasz:  Nagyon szigorú diétával, pontosan kiszámított szénhidrát- és kalória-bevitellel, napi gyaloglással valószínű javíthatók még az értékei.
A neuropathia azonban már a cukorbetegség szövődménye, emiatt nagyon fontos, hogy a vércukor értékei közel normálisak legyenek. Ha másként nem megy, inzulinadással. A diéta inzulinadás mellett is nagyon fontos, hiszen ha az inzulin bekerült a szervezetbe, akkor ehhez illesztett mennyiségű szénhidrátot is el kell fogyasztani (nem többet és nem kevesebbet!).

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2010-02-27 20:33:29
| diabétesz
hirdetés