Vércukor esés

Kérdés:  Cukorbeteg vagyok már 25 éve, több mint 1 éve 3x szúrom magam Humalóg inzulinnal, lefekvés előtt Lantus inzulin jár. Az utóbbi napokban az étkezés előtti értékem alámegy az étkezés utáni vércukrom, pedig betartom a szénhidrátmennyiséget, nem mozgok többet. Ez nem mindig van, de egyre többször. Miért?

| cukorbetegség, vércukor
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2010 ;15(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  A Humalóg mennyisége valószínű magasabb a szükségesnél. Csökkentse 1-2 egységgel azt az inzulinadagot, amelynél az étkezés utáni érték alacsonyabb az étkezés előttinél. Az inzulinigényt a frontok, nőknél a menstruációs ciklus képes módosítani. A kor előrehaladtával az inzulin lebomlása is lassulhat, ami csökkenti a szükségletet.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2010-09-17 23:57:34
| cukorbetegség, vércukor
+ További hírek
hirdetés