Alacsony vércukor, hipoglikémia

Kérdés:  Édesanyám 71 éves, nyáron kómába esett 2,1-es cukornál. A kórházban másfél hónapig majd ősszel egy hétig volt, amikor 24 órás éheztetés-cukormérés után budapesti professzorral konzultálva úgy engedték haza, hogy kétóránként ennie kell. Inzulinómát kizárták, az eredményei jók, hasnyálmirigy-CT negatív lett.
Kétóránként eszik, éjszaka is felkel kétszer, és mégis a reggeli cukorérték 3 vagy 2,7 alatt van.
Egyébként nagyon fáradékony és már nagyon unja az evést, 7 kg-ot hízott nyár óta, ami nagyon zavarja.
Nincs alacsony cukorra gyógyszer, hogy legalább éjszaka ne kelljen felkelnie?
Tisztelettel!

| vércukoresés, hipoglikémia, cukorbetegség, diabetes
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2010 ;15(novemberi)   InforMed

Válasz:  Ha lenne hosszútávon alkalmazható, akkor felírták volna neki.
Mindamellett előfordulhat, hogy - bár nem ismerem a labor- és egyéb eredményeit - hogy nem a hasnyálmirigyben, hanem az emésztőrendszerben valahol másutt, ún. ectopiásan termelődik inzulin, ami a vércukoresést okozza.
Mivel ezt gyakran nem sikerül megtalálni, így marad a tüneti kezelés.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2010-11-18 23:03:10
| vércukoresés, hipoglikémia, cukorbetegség, diabetes

Web Design & Development Prowebshop