Mit sportolhatok?

Kérdés:  Milyen edzést végezhetek fogyás és erőnlét céljából? 54 éves, 20 éve pacemakerrel élő nő vagyok. Egy ideje eljárok edzőterembe spinningelni, ami egy kerékpárhoz hasonló, de mégis más. Egy órát tekerek 140-es pulzussal. Nagyon kifáraszt, és néha majd kipurcanok.
Lehet nekem ezt csinálni? Vagy valami mást ajánl? Mindig a súlyommal küzdöttem, de most akár mit csinálok, nemhogy fogynék, inkább hízok. Hét éve otthon is tornázom rendszeresen sztepperrel, és súlyzóval egyszerre, de az már nem segít. Hozzáteszem, nem vagyok nagyétkű.
Kérem, válaszoljon!

| diéta, mozgás, túlsúly, elhízás, túlsúly
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2010 ;15(decemberi)   InforMed

Válasz:  A súlycsökkentés két alappillére a rendszeres testmozgás és a kalóriacsökkentett étrend. Hiába működik jól az egyik, ha a másik nem illeszkedik hozzá, akkor legfeljebb a súlygyarapodást lehet meggátolni, a súlycsökkentéshez nem elegendő.
Ami az étrendet illeti: akkor is lehet naponta a szükségesnél több kalóriát fogyasztani, ha valaki nem nagyétkű. Egy két literes üdítő és egy 10 dkg-os tábla sima csokoládé annyi kalóriát tartalmaz, ami egész napra elegendő egy fogyókúrában.
Első lépésként kalóriatáblázat, mérleg és számológép segítségével ellenőriznie kell a tényleges napi kalóriabevitelét. Minden étel és ital (kávé, tea, üdítő, gyümölcs) számít.
A fogyáshoz Önnek 1000-1100 kalória napi energiára van szüksége. Ezt célszerű 4-5 étkezésre osztani, így ugyanis a szervezet a nap során mindent felhasznál, és nem tartalékol.
Ha ehhez legalább heti 3 alkalommal akár a spinning, akár a sztepper típusú mozgásforma társul, a súlynak el kell indulnia lefelé.

Kapcsolódó cikkek az Elhízás, fogyókúra rovatban olvashatók.

2011-01-22 22:48:03
| diéta, mozgás, túlsúly, elhízás
+ További hírek
hirdetés