Szoptatás - Magas vérnyomás

Kérdés:  A szülés során a vérnyomásom nagyon felugrott, utána is csak úgy sikerült szinten tartani, hogy 4x1 Dopegyt tablettát és 2x1 Corinfar tablettát kell szednem. Ezeket a gyógyszereket az endokrinológusom írta ki, mert a pajzsmirigyem is elkezdett alulműködni és hozzá küldtek.
A doktor azt mondta, hogy szoptathatok a Corinfar mellett, de tulajdonképpen mindenhol azt olvasom, hogy nem lehet.
Teljesen tanácstalan vagyok, hogy akkor most lehet vagy sem? Szeretném szoptatni, de nem szeretném, ha valami baja származna ebből.
Várom mielőbbi válaszát!

| gyógyszer, gyógyszermellékhatás
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2011 ;16(decemberi)   InforMed

Válasz:  Ez kényszerhelyzet: a magas vérnyomás az anyára, a gyógyszerek a babára lehetnek veszélyesek. Az Önnek javasolt mindkét vérnyomáscsökkentő elfogadott a terhesség és szoptatás alatt. Ha szükséges a gyógyszer - márpedig biztosan azért írták fel, mert kell -, ezeket bátran szedheti.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2012-01-02 09:07:21
| gyógyszer, gyógyszermellékhatás