Elhízás - Vacsora elhagyása

Kérdés:  Több helyen azt olvastam, hogy a vacsora kihagyása az anyagcsere lelassulásával járhat. Mégis, az ismerőseim között, aki kihagyta a vacsorát az lefogyott és csak az hízott vissza, aki visszatért a régi hizlaló étrendhez.
Heti négyszer elliptikus tréneren megyünk 40 percet, amit 1 órára szeretnénk növelni folyamatosan a nehézségi fokozatok emelésével és emellett nem vacsorázunk. Normál reggeli (1 db korpás zsömle valamilyen feltéttel + egy reggeli itallal) és egy normál adag ebéd után én 4-5 felé eszem gyümölcsöt, a férjem este. A tízórait kihagyjuk és este mást nem eszünk.
Azért híztunk meg, mert abbahagytuk a dohányzást. Nekem sajnos 30 kg-tól, a férjemnek 20 kg-tól kellene megszabadulni.
Önnek mi a véleménye a választott életmódunkról? Sikerülhet így lefogyni és megtartani a súlyt? Az ötször keveset étkezést próbáltuk, mi nem fogytunk tőle, de lehet, hogy rosszul csináltunk valamit, nehéz is volt tartani. Voltunk kifejezetten ezzel foglalkozó szakembernél, aki felírt egy port. Nagyon drága volt és hosszú távon könnyebb nem enni, mint ezt a port inni állandóan. Anyagilag sem bírtuk, végül többet híztunk vissza.
Válaszát előre is köszönöm!
Munkájához sok sikert kívánok!

| súlyfelesleg, elhízás, diéta, súlyfelesleg
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2012 ;17(áprilisi)   InforMed

Válasz:  Nagyon sajnálom, hogy nem olyan szakembert találtak, aki megtanította volna Önöknek, hogy mit lehet enni akkor, ha valaki fogyni szeretne. Nem a kenyértől, a hústól, stb-től, hanem azok kalóriatartalmától hízunk.
Az már rég bebizonyosodott, hogy sem a koplalás, sem az egyoldalú diéta nem vezet eredményre. Azt tanácsolom, hogy írjanak egy hétig étkezési naplót (mikor, mit, mennyit esznek, mit isznak), ezzel keressenek fel egy dietetikust, aki személyre szabott étrenddel tud segíteni a fogyókúrában.
Ha tudják, hogy milyen ételben mennyi a kalória, azt is tudni fogják, ki mennyit fogyaszthat belőle. Nőknél 1200-1300, férfiaknál 1400-1500 kalória napi fogyasztása ajánlott akkor, ha fogyni szeretnének. Ez hosszabb távon is tartható, és ha elérték a kívánt súlyt, akkor is csak 100 kalóriánként célszerű emelni az egyéni szükségletnek (nem többnek!) megfelelő kb. 1800-2200 kalóriáig a napi bevitelt.

Kapcsolódó cikkek az Elhízás, fogyókúra rovatban olvashatók.

2012-04-20 06:11:44
| súlyfelesleg, elhízás, diéta
+ További hírek
hirdetés