Diabéteszes láb - Bizonytalanság

Kérdés:  A férjem 17 éve cukorbeteg, 5 éve inzulinos (elég nagy adaggal: 38,30,26 Humalog, 60 Lantus), 2 éve ortézist visel mindkét lábán, amit állítólag sajnos műtéti úton nem lehet helyrehozni, így élete végéig viselnie kell.
Ami a zárójelentéseken szerepel: diabeteses arthopatia, charcot deformitás.
A bizonytalanságunk az, hogy a lábával történt deformitás a cukorbetegség következménye-e? Esetleg van valami gyógymód rá?

| diabétesz, cukorbetegség, Diabeteszes láb
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2012 ;17(júniusi)   InforMed

Válasz:  Sajnos szinte biztos, hogy a cukorbeteg következménye a súlyos lábkárosodás. Ha az elváltozás már kialakult, csak a folyamat előrehaladását lehet lassítani nagyon szigorú vércukorkontrollal, közel normális éhgyomri és étkezés utáni vércukor, 7 % alatti HbA1C értékkel.
Tüneti kezelésként B-vitamin komplex, ill. diabetológus által felírható gyógyszer jön szóba.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2012-06-23 07:41:12
| diabétesz, cukorbetegség, diabéteszes láb

Web Design & Development Prowebshop