Cukorbetegség

Kérdés:  16 éve RA-betegségem van. Folyamatos 3 havi vérvétel ellenőrzés, kezelés (gyógyszert kapok). Most nagyon megijedtem, mert 9,7-es lett a vércukoreredményem.
Kialakulhat a vérnyomás, pajzsmirigy és ízület miatt? Mivel születésnap volt, este még 8-kor édes, lekváros süteményt ettem, ez befolyásolta az eredményt? Adnak rögtön gyógyszert? Milyen további vizsgálatra kell mennem? Időpontom a reumára október közepén lesz, addig is idegeskedem az eredmény miatt.
Köszönöm a választ!

| diabétesz, cukorbetegség, RA
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2012 ;17(szeptemberi)   InforMed

Válasz:  A cukorbetegség esélye azért nagyobb RA betegségben, mert egyrészt mozgásszegénységgel jár, másrészt, ha szteroid típusú gyógyszer szükséges az RA kezeléshez, az is okozhat magas vércukrot.
A cukorbetegség kezelésben az étrend és metformin típusú gyógyszer adása az első lépés. Rendszeresen kell ellenőrzésre járni, és a vércukorértékektől függően változhat a gyógyszeres kezelés.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2012-10-08 07:58:20
| diabétesz, cukorbetegség, RA

Web Design & Development Prowebshop