Hipoglikémia a problémám?

Kérdés:  Több éve fennállnak nálam a következő kellemetlen tünetek: napközbeni szédelgés, ájulásérzés, rohamokban jelentkező éhségérzet, megmagyarázhatatlan szorongás, nyugtalanság.
A leíratok alapján az alacsony vércukorszint tüneteit vélem felfedezni magamon. Az éhomi vérvételeken 5 körüli eredményeim vannak, ezért nem is történik további kivizsgálás. Egy ilyen rosszullét alkalmával pár éve egy szakrendelésen terheléses cukorvizsgálatot végeztek, de a háziorvosom nem értékelte ki nekem az eredményt.
Az alábbi eredmények esetleg összefüggésben vannak a tüneteimmel?
- 0 perc 5,1 mmol/L
- 60 perc 3,8 mmol/L
- 120 perc 5,2 mmol/L
Vettem most egy vércukormérőt, hogy napközben is ellenőrizhessem az értékek változását, szeretném megkérdezni, hányszor és mikor mérjek, hogy erre a problémámra fény derüljön, és végre kezelést kapjak, mert az életminőségemet nagyon rontják ezek a tünetek.
Köszönöm előre is válaszát!

| diabétesz, inzulinrezisztencia, vércukor, cukorbetegség
| Boncz, Á.; Az Orvos válaszol - Dr. Boncz Ágota 2013 ;18(áprilisi)   InforMed

Válasz:  Érdekes módon az egy órás értéke alacsony, ami gyors, magas inzulinválaszra gyanús.
Jó lenne nemcsak a vércukor, hanem az inzulinszintjeit is megnézni majd egy következő terhelés során.
Vércukrot akkor mérjen, amikor úgy érzi, hogy leesett. Írja oda mellé, mennyi idő telt el a megelőző étkezés óta. Ha még azt is odaírja, mit fogyasztott akkor, ez már sokat segít abban, hogy diagnózishoz lehessen jutni.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2013-04-13 07:30:04
| diabétesz, inzulinrezisztencia, vércukor, cukorbetegség

Web Design & Development Prowebshop