Ércsere-műtét után

Kérdés:  Férjemnél 3 napja ércsere-műtétet hajtottak végre (ágyéktól majdnem térdig), de orvosa szerint a másik lábán is meg kell majd csinálni a műtétet, bár ott még tünetek nem jelentkeztek. Cukorbeteg, dohányzik, és örökölte is a betegségét.
Mit tudnánk tenni, hogy megelőzzük a másik lábon az ércserét, vagy, hogy ne romoljon tovább az erek állapota, ne kerüljön sor még drasztikusabb műtétekre? Normális az, hogy 3 nappal a műtét után minimális terhelésre is duplájára dagad a lába? A csöveknek meddig kell benne lenni? Mi a jobb, ha próbál menni, vagy ha pihenteti?

| diabétesz, cukorbetegség, érszűkület
| Csonka, Cs.; Az Orvos válaszol - Dr. Csonka Csaba 2010 ;15(októberi)   InforMed

Válasz:  Kérdéseire kezelőorvosa tud választ adni.
A dohányzást sürgősen abba kell hagynia, mert a dohányzás egyértelműen rontja az erek állapotát. A cukorbetegséget is egyensúlyban kell tartani, és az érsebész által javasolt gyógyszereket pontosan kell szednie.
Ami a csöveket illeti, annak eltávolítási idejét az operáló orvos határozza meg. Kevés még a műtét óta eltelt idő, ilyenkor természetes a lábduzzanat.

Kapcsolódó cikkek a Cukorbetegség rovatban olvashatók.

2010-10-28 23:45:50
| diabétesz, cukorbetegség, érszűkület

Web Design & Development Prowebshop