Lehet-e még valamit tenni?

Kérdés:  1997-ben történt bal külboka szalag szakadásom. Gyógyulás után visszamaradt egy zsibbadó, szúró, áramütésszerű, égő 4 -5 másodpercenként ismétlődő fájdalom, ami néhány évig napokig, hetekig, hónapokig tartott és néha váratlanul megszűnt és váratlanul újra indult. Kaptam rá fájdalomcsillapítókat, kezeléseket, injekciókat, ultrahangos kezelést stb. Még műtötték is (valami kis húsdarabot kioperáltak), amit egyik orvos látott ultrahangos vizsgálatnál a másik nem látott semmit, 2014-ben véletlenül együtt vettem be Xanaxot és Tramadolt és csodák csodájára megszűnt a fájdalom. Azóta folyamatosan szedem őket minden nap. Gondolom alaposan tönkretettem már az emésztőrendszeremet és esetleg az immunrendszeremet is, és még, amiről nem tudok .... Jó lenne, ha abba tudnám hagyni ezen gyógyszerek szedését. Ezért elhatároztam, hogy most addig megyek, amíg lesz valami megoldás. Persze ezt már sokszor elhatároztam, de eddig nem tudtam letenni a gyógyszereket, mert, ha egyszer kihagyom, akkor utána többet kell bevenni, hogy megszűnjön a fájdalom. Több orvos mondta már, hogy magas a fájdalom tűrő képességem, ezt csak úgy mellékesen. Köszönöm.

| fájdalom, elvonási tünetek, külboka szalag, neuróma
| Detre, Z.; Az Orvos válaszol - Dr. Detre Zoltan 2020 ;26(május)   InforMed

Válasz:  Panaszát nagy valószínűséggel a szalagműtét, vagy az eredeti baleset kiváltotta ideg károsodás, ún amputatios neuroma okozza. Ez valójában az idegcsonk végén növekvő kb szines gombostűfejnyi csomó , ami az Ön által leirt panaszokat okozza, ha a bőrön át nyomás éri, pl. cipő, zokni, stb. Ennek a nyomásnak kerülése, megelőzése sokat segített volna, mert sokaknál az ilyen panaszok később csökkenni szoktak, ha teljesen nem is szünnek. Jó lenne azt is tudni, hogy amikor a második műtét kapcsán „valami kis húsdarabot kioperáltak” akkor a csonkot vajon elbuktatták-e , fedték-e, hogy a bőr felől kevesebb nyomás érhesse. A Xanax-Tramadol egyike sem okoz emésztőrendszeri, sem immunrendszeri gondot. Ezzel szemben komoly probléma, hogy mind a kettőhöz hozzászokás létezik, és komoly elvonási tünettel járhat az abbahagyása. A Tramadol miatt-még kórházi befekvés is szükséges lehet. Az elvonás rengeteg tünettel jár, a Tramadol esetén lehet még áramütés érzése is.-Mindkettőnél az elvonás 2-3 hónapig zajlik, néha még tovább is. Mindenképpen forduljon addiktológushoz! Ha láb panasza kiújulna, akkor pedig Fájdalom ambulaciát keressen fel.

2020-05-23 13:59:35
| külboka szalag, neuróma, fájdalom, elvonási tünetek
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop