Vállfájdalom

Kérdés:  Nemrégiben prosztatával műtötték a nagypapámat. Viszont gondatlanságból megfájdult a karja, mert a vállába adták be a véralvadásgátlót. Az orvos ezt állapította meg: prosztata műtét követően LMWH th-t kapott. Ezt követően jobb válltájéka beduzzadt, fájdalmassá vált, mozgatni, emelni jobb felső végtagját nem tudja. A jobb deltarégió kp. duzzadt, kissé melegebb tapintatú, nyom. érz., a vállmozgások jelentősen beszűkültek.
Dg: synovitis art. glenohuemralis l.d.
Érdeklődnék, hogy a Phenylbutazon kenőcs mennyire tudná meggyógyítani a vállát nagypapámnak? Az orvosok jegelést, Fastum gélt és pihentetést javasoltak neki.
Segítségét előre is köszönöm!

| váll, fájdalom
| Farkas, J.; Az Orvos válaszol - Dr. Farkas Judit 2010 ;15(októberi)   InforMed

Válasz:  A gond - úgy vélem - ott van, hogy, mint írja, mindig máshol fáj.
A vállízületi, illetve váll-táji panaszok oka rendszerint magában a vállban van. A karba, ujjakba is sugárzó fájdalom viszont rendszerint a nyaki gerinc kopása következtében jön létre.
Az elkészült vizsgálatok leletei alapján a nyaki gerince nem annyira kopott, hogy ilyen jellegű fájdalmakat okozzon. A könyöktáji panasz - a fájdalom helyétől, jellegétől függően - szintén lehet lokális, azaz helyi eredetű is.
Javasolom, hogy keressen fel egy ortopéd szakrendelést a panaszaival.

Kapcsolódó cikkek a Válltáji sérülések és elváltozások rovatban olvashatók.

2010-11-08 23:27:14
| váll, fájdalom

Web Design & Development Prowebshop