Létráról leesett

Kérdés:  Tisztelt Doktornő! A férjem sérülésével kapcsolatosan szeretném kérni a véleményét! Elöljáróban annyi, hogy 64 éves szív műtött, műbillentyű miatt véralvadásgátlót szed. (Warfarin). 2019. okt. 16-án kb. 1,5m magasból a földre esett. A fejét ütötte meg (enyhe agyrázkódással megúszta) és szinte azonnal a jobb tomporában kb. 10x15 feszülő haematoma keletkezett. A helyi traumatológia osztályra került, okt.22-én idézem a zárójelentést: "jobb tomportáji feszülő haematoma miatt előkészítést követően evacuatiot végeztünk. P.op szakban részleges újratermelődést észleltünk, mely azonban fokozatosan ürült ki. Jó általános állapotban otthonába bocsájtjuk. Kontroll vizsgálat 2019. nov.02-án ambulanciánkon" Ez 2019. nov. 01-én volt. Azóta naponta jár az ambulanciára kötözésre. nov. 21-én újra "drenálás". Nagyon aggódom, már szitává szúrta a pocakját a naponta 2x4 mg Nadroparin adása miatt és még mindig csak ürül, ha drain eldugul akkor mellette, ha működik akkor a palackba. Kérdésünkre a válasz, hogy mikorra várható a gyógyulás csak annyi, hogy hosszadalmas lesz. Kérdésem az lenne, hogy valóban ez a módszer vezethet a gyógyuláshoz, vagy esetleg lenne vmi más megoldás is? Sokat fekszik, nagyon sápadt, bár állítólag nem vérszegény. Félek a szövődményektől! Bocsánat a terjedelemért! Várom megtisztelő válaszát! Tisztelettel

| vérömleny
| Farkas, J.; Az Orvos válaszol - Dr. Farkas Judit 2019 ;25(november)   InforMed

Válasz:  A vérömlenyt ki kellett üríteni. Mivel a vérhígítóra a szívműtétjét követően szüksége van, a vére nehezen alvad, és rendszeresen újra termelődik. Ezért kell a drain, hogy levezesse. Én sem tudok más megoldást, és valóban nehéz meghatározni, hogy mikorra gyógyul meg.

2020-02-23 13:15:10
| vérömleny
data-full-width-responsive="true">

Web Design & Development Prowebshop