Ajakduzzanat

Kérdés:  Tisztelt Doktor Úr! Kb. 2 hónapja volt szájsebészeti műtétem, a 10 éves implantátumok körül az íny begyulladt, váladékozott. Feltárták az érintett területet, megtisztították és varratokkal zárták. Maga a gyógyulási folyamat is elhúzódott, gondolom a gyulladás miatt. Azóta érzékeny, kissé fájdalmas a fogíny, interdentális kefe használatakor fájdalmas és minimális vérzés jelentkezik. Kb. 3 hete duzzadt a felső és alsó ajkam is. Reggelre megduzzad, napközben visszahúzódik és estére újra lüktetni kezd az ajkam. Kontrollon jeleztem, de nem tulajdonítottak neki jelentőséget. Ön szerint mit tegyek? Saját véleményem, hogy a gyulladás nem szűnt meg a feltárás után sem, szerintem a megoldás az implantátumok eltávolítása lenne, de nem vagyok szakember. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel:

|
| Jáky, L.; Az Orvos válaszol - Dr. Jáky László 2019 ;25(november)   InforMed

Válasz:  A fogak, implantátumok körüli gyulladás a környezetére átterjedhet, de mindkét ajakra kiterjedő hatás nem jellemző. Jobban el tudnám képzelni, hogy valami egyéb változás okozza az ajkak duzzanatát. Csak néhány ötlet: szárazabb levegő a hálószobában, szájlégzés, irritáció vagy enyhe allergiás reakció szájvízre, fogkrémre stb.

2019-11-04 16:56:16
| ajak duzzanat

Web Design & Development Prowebshop