Fluval AB oltás

Kérdés:  2011. 01. 18-án kaptunk, én (32 év) és édesanyám (58 év) Fluval AB oltást. Már másnap éreztük, hogy nem stimmel valami, kiszáradás, rekedtség volt a tünet. Előtte semmi bajunk nem volt, láztalanok voltunk. 4 napra rá nálam erős nátha, anyunál erős köhögés jelentkezett. Tegnap már 82 éves velünk élő nagyapám is megbetegedett, köhögés, láz, nátha.
Anyu a mai napig köhög, én sem vagyok jól, mindig előjön fejfájás, náthaszerű tünet. Én ilyen sokáig, és ilyen erősen, még nem voltam beteg sosem.
Ápolónőtől hallottuk, hogy lehet az oltástól, és kolleganőm is ilyen beteg volt az oltás után. Háziorvosunk semmit mondott, hogy várható-e valami tünet az oltás után. Sokféle hír terjed erről, ezért sokféle információt próbálok begyűjteni, mivel azért kértük az oltást, hogy ne legyünk betegek, tudjak dolgozni, ami most elég nehéz. Most úgy gondolom, én többet nem kérek ebből az oltásból.
Önnek mi a véleménye?
Köszönettel!

| influenza, oltás
| Kádár, J.; Az Orvos válaszol - Dr. Kádár János 2011 ;16(januári)   InforMed

Válasz:  Kedves érdeklődő, előfordulhatnak hőemelkedéses-hurutos jellegű tünetek az oltás után, de ez inkább ritkaság-a halmozott családi előfordulás inkább amellett szól, hogy egyidejűleg valamilyen vírusfertőzésben is szenvednek.
Persze ez csak spekuláció.
Tisztelettel, Kádár János

Kapcsolódó cikkek az Influenza rovatban olvashatók.

2011-02-08 23:03:44
| influenza, oltás

Web Design & Development Prowebshop