Gyógyszeradag megduplázása

Kérdés:  16 éves a fiam. Írtak fel neki allergiagyógyszert és orrspray-t. Rendszeresen szedi, de így is gyakran panaszkodik, hogy be van dugulva az orra, és folyik. Ha beszedi a gyógyszert, akkor enyhülnek bizonyos mértékben a tünetek.
A gyógyszeradag megduplázásával megoldható, hogy ne legyenek allergiás tünetei? Történhet emiatt valamilyen baj az egészségével?

| allergia, gyógyszerszedés
| Kaszó, B.; Az Orvos válaszol - Dr. Kaszó Beáta 2011 ;16(júniusi)   InforMed

Válasz:  Nem javaslom a gyógyszer adagjának megduplázását, különösen annak az orvosnak a beleegyezése nélkül, aki ismeri az előzményeket és vizsgálta gyermekét. Ha nem múlnak el a tünetek, vissza kell menniük kontrollra. Az allergia kezeléséről nagyon fontos tudni, hogy a gyógyszerek akkor hatásosak, ha a beteg rendszeresen szedi, nem csak akkor, amikor a tünetek jelentkeznek.

Kapcsolódó cikkek az Allergia rovatban olvashatók.

2011-07-01 14:34:55
| allergia, gyógyszerszedés

Web Design & Development Prowebshop