Symbicort függőség?

Kérdés:  Tisztelt Doktor Nő! Tavaly ősszel, (várandósságom 26. hetében) óvodás gyermekemtől elkaptam egy vírusos, felső légúti betegséget, melynek során súlyos nehézlégzés lépett fel. Nem javult, ezért magán tüdőgyógyászt kerestem fel. Mivel volt gyermekkori asztmám, Symbicort turbuhaler-t írt fel. (2x2 puff/nap) A szer használata okozhat függőséget? Szeretném befejezni a használatát, de amint kihagyok 1 napot, éjszaka fulladásra ébredek, ami a betegség előtt sosem fordult elő. Hogy tudnám abba hagyni? Válaszát előre is köszönöm.

| nehézlégzés, függőség, Symbicort
| Kaszó, B.; Az Orvos válaszol - Dr. Kaszó Beáta 2020 ;26(április)   InforMed

Válasz:  A Symbicort nem okoz függőséget. Ha elhagyásakor tünetei visszatérnek, az arra utal, hogy szüksége van a gyógyszerre. A beállított gyulladáscsökkentő-hörgőtágító gyógyszert akkor szabad abbahagyni, ha a tüdőgyógyász javasolja, azaz a tünetek alapján már nincs rá szükség. Javaslom, amint lehet, keresse fel az önt gondozó orvost.

2020-04-26 16:18:12
| Symbicort, függőség, nehézlégzés
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop