Nyálprobléma - A barátom anyukája

Kérdés:  Mit tegyen a barátom anyukája, ha nincs nyála, ég a nyelve, nem tud enni és fáj a szája?

| nyálhiány, nyelvégés
| Kiss, E.; Az Orvos válaszol - Dr. Kiss Eszter Ágnes 2010 ;15(decemberi)   InforMed

Válasz:  Először is fel kell deríteni a kiváltó okokat, forduljon fogorvoshoz vagy háziorvoshoz. Nyálmirigygyulladás, nyálkő, gyógyszermellékhatások, általános betegségek okozhatják a panaszokat. Az állapot kezelése a kiváltó októl függ, nyáltermelést serkentő gyógyszereken át a műnyálig több lehetőség áll rendelkezésre, mindez orvosi felügyelt mellett. Addig is a patikában vény nélkül kapható suspensio anaesthetica és az Aloclair, Bioténe stb. termékekkel enyhíthetők a panaszok.

Kapcsolódó cikkek a Szájszag, nyelvégés, afta, herpesz, rák rovatban olvashatók.

2011-01-05 00:02:39
| nyálhiány, nyelvégés
hirdetés
hírdetés

Web Design & Development Prowebshop