Szájszárazság - Mi lehet az oka?

Kérdés:  Mostanában sokszor ébredek arra, hogy teljesen kiszáradt a szám, mintha nem lenne nyálam. Már protézisem van, úgy érzem, mintha lisztes lenne a szájpadlás apró szemcsésen száraz. Van ugyan 7 egység körüli cukrom is, de most már szedek gyógyszert rá, szívre, koleszterinre, csontritkulásra is kell gyógyszert szednem. Lehet ezeknek befolyása a tünetre?
Válaszát várom, és előre is köszönöm!

| szájszárazság
| Kiss, E.; Az Orvos válaszol - Dr. Kiss Eszter Ágnes 2011 ;16(februári)   InforMed

Válasz:  Egyes gyógyszerek mellékhatásaként nem ritka szájszárazság. Emellett esetleg gombás fertőzés is megjelenhet. Érdemes fogorvoshoz, szájsebészhez fordulni a megfelelő helyi vagy gyógyszeres kezelés, a nyáltermelés serkentése illetve műnyál alkalmazása érdekében.

Kapcsolódó cikkek a Szájszag, nyelvégés, afta, herpesz, rák rovatban olvashatók.

2011-02-17 23:36:15
| szájszárazság
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">

Web Design & Development Prowebshop