Gyógyszerszedés hatása a spermákra

Kérdés:  A férjem az elmúlt 1 hónapban 2 hétig szedett altatót (Stilnox) és utána egy hétig kis adagban antidepresszánst (Teperin 25 mg fél tbl.). A problémáját nem oldották meg, így egy hete már egyiket sem szedte.
Ezek a beszedett gyógyszerek lehettek olyan hatással a spermáira, hogy ha a következő hónapokban teherbe esem tőle, bármi károsodása legyen tőlük a születendő babának?
Vagyis okozhatnak a gyógyszerek olyan károsodást a sperma DNS-ében amitől nem csak lassabbak vagy kevesebben lesznek, hanem sikeres megtermékenyítés esetén elváltozást hoznak létre a magzatban? Várjunk inkább a próbálkozással? Ha igen, mennyit?
Előre is köszönöm a válaszát!

| gyógyszer, gyógyszermellékhatás
| Koncz, P.; Az Orvos válaszol - Dr. Koncz Pál 2018 ;23(márciusi)   InforMed

Válasz:  Várjanak egy negyedévet a terhességgel, valószínűleg nincs ugyan DNS-elváltozás.

Kapcsolódó cikkek a Gyógyszer a családban rovatban olvashatók.

2018-04-19 03:58:16
| gyógyszer, gyógyszermellékhatás