Koronavírus elleni vakcina

Kérdés:  Tisztelt Doktor úr! Lassan már vagy 5 éve küzdök súlyos herevisszérrel. Kezdetben még csak kissé volt tapintható az elváltozás (megvastagodott erek), most viszont már láthatók is. Nem is ez a legaggasztóbb része, hanem hogy a bal herém felszínén-ahol a herevisszerem is van- sokkal erőteljesebbek a felszíni erek. Néhol pedig apró lilás pontok is láthatóak. Sehol nem kaptam választ arra, hogy ez pontosan mi is lehet. Én arra gyanakodtam, hogy ezek talán vérrögök lehetnek. Ön szerint ez mi lehet? Ha tényleg vérrög, akkor inkább ne is oltassam be magam? Őszintén megmondva alapból félek tőle, hogy trombózist kapnék. Emellett rengeteg allergiában is szenvedek, melyek tekintetében félek egy esetleges anafilaxiás sokktól. Az alábbi allergiáim igazolódtak a legutóbbi-2018-ban elvégzett Prick teszt során: háziporatka: 5x5 mm, penészgombakeverék: 5x5 mm, mogyoró pollen: 5x5mm, lándzsás útifű: 12x12 mm, rozs: 8x8 mm, fűkeverék: 6x6mm, nyír: 8x8 mm, fekete üröm: 10x10 mm, parlagfű: 6x6 mm. Ezen allergének által okozott tünetek mérséklése érdekében Claritine-t szedek és Milovis orrspray-t használok. Emellett néhány zöldség és gyümölcs, mint például a paprika, alma, dinnye, ananász, avokádó fogyasztása során is észlelek allergiára utaló tünetek. Ilyen például a szám szélén, valamint a torkomban érezhető viszketés. Előfordult már, hogy egyes kozmetikai termékek pl. kézkrém esetén égő érzést, valamint kipirosodást tapasztaltam. Ezek tekintetében ön szerint van félni valóm az anafilaxiás sokktól? Illetve melyik vakcinát tartja számomra a legalkalmasabbnak? Válaszát előre is köszönöm!

| allergia és koronavírus vakcina
| Lakos, A.; Az Orvos válaszol - Dr. Lakos András 2021 ;27(május)   InforMed

Válasz:  A heréjén a lilás pöttyök biztosan nem vérrögök, valószínűleg apró bevérzések, ami összefügghet a here rendellenes keringésével. Ez nem jelent trombózishajlamot. Az allergiái nem jelentenek érdemi kockázatot a védőoltások szempontjából. Érdemes az előírásnál többet várni (félórát) az oltás helyszínén, de más teendő nincsen. A korábban a Pfizer vakcináról elterjedt anafilaxiás reakciókról kiderült, hogy véletlen egybeesésekről lehetett szó, mert sok millió oltás után nem jelentkezett ilyen mellékhatás. Lakos dr.

2021-05-07 14:40:13
| allergia és koronavírus vakcina
hirdetés
hírdetés
data-full-width-responsive="true">

Web Design & Development Prowebshop