GPT értéke

Kérdés:  Párom a lábköröm-gombájára Terfin nevű gyógyszert szedett 3 hónapig. Elküldték vérvételre, ahol az alábbi értékek születtek: GPT 74 (41), glukoz 5,0 (4,1-5,9), triglicerid 2,17 (2,26), GOT 32 (40), GGT 41 (8-61).
Mivel a doktornőnkkel most nem tudunk beszélni, mert szabadságon van, szeretnénk az Ön segítségét kérni. Eltérő értéket mutat a GPT, ami 71 a 41-es referencia értékhez. Nagyon magas ez az érték? Úgy olvastam, hogy ez májbetegségre utal. A gyógyszer elhagyása után vissza fog ez állni? Mit tudunk tenni, hogy minél előbb visszaálljon? Akkor most nem szedheti tovább ezen gyógyszert?
Köszönettel várom segítő válaszát!

| körömgomba, gyógyszer, mellékhatás, körömgomba
| Nyirkos, P.; Az Orvos válaszol - Dr. Nyirkos Péter 2009 ;14(októberi)   InforMed

Válasz:  A 74-es GPT nagyon kicsit emelkedett, különösebb jelentőség nincs, különösen, hogy a GOT egyáltalán nem magasabb. A terbinafin nem a májon keresztül ürül, így nem valószínű, hogy összefüggne a két dolog. Egyelőre különösebb teendő nincs, legközelebb esetleg meg lehet ismételni a laborvizsgálatot.

Kapcsolódó cikkek a Gombás fertőzések rovatban olvashatók.

2009-11-08 17:59:04
| körömgomba, gyógyszer, mellékhatás